Blickles kundetilfredshetsundersøkelse 2024

Verdifulle tilbakemeldinger og sosialt engasjement

«Vi måler suksessen i arbeidet vårt i hvor fornøyde kundene våre er. For oss i Blickle er fornøyde kunder en målestokk for våre prestasjoner og samtidig et insentiv til å hele tiden utvikle oss videre», understreker Dr. Sarah Blickle-Fenner, administrerende direktør i Blickle Räder+Rollen GmbH u. Co. KG. Også i år ble det derfor gjennomført en omfattende undersøkelse for å få representative og pålitelige resultater om kundetilfredshet.

Spørreskjemaet med 10 spørsmål om ulike temaer ble sendt ut til kunder i 19 land i slutten av oktober. Mer enn 2000 kunder fra Europa, Nord-Amerika og Asia deltok i undersøkelsen, noe som tilsvarer en usedvanlig høy deltakelse. Spesielt gledelig er det at den samlede vurderingen er et gjennomsnitt på 1,7 på en skala fra 1 (meget bra) til 6 (utilfredsstillende). Dette viser at Blickles høye standard, for eksempel når det gjelder spesialrådgivning, produkttilgjengelighet og «Made in Germany»-kvalitet, fortsatt blir satt pris på.

Fremragende produktkvalitet og nytt sosialt initiativ

Resultatene av undersøkelsen understreker nok en gang kvaliteten og påliteligheten til «Made in Germany»-produktene: 97,1 prosent av kundene vurderer produktkvaliteten som meget god eller god. Nettstedet/webshopen, ekspertrådgivning og rask behandling av forespørsler fikk også toppkarakter.

Et spesielt høydepunkt i år var et nytt sosialt initiativ. Blickle donerte 2 euro til UNICEF for hver deltaker. Takket være de mer enn 2000 svarene som kom inn, ble det samlet inn et betydelig beløp som vil komme barn i nød over hele verden til gode. «Engasjementet fra kundene våre viser ikke bare at de har tillit til Blickle, men støtter også en god sak - det er vi spesielt stolte av», forklarer Dr. Sarah Blickle-Fenner. «Vi vil gjerne takke alle kundene som deltok i undersøkelsen, for deres verdifulle tilbakemeldinger og støtte. Resultatene hjelper oss med å identifisere forbedringspotensial og kontinuerlig optimalisere tjenesten vår.»