Den nye ErgoMove: Moving everything. Anywhere.

Intervju med lederen for forretningsenheten

ErgoMove-forretningsenheten ble grunnlagt for tre år siden og har siden da hatt ansvaret for hele produktutvalget av elektriske drivsystemer hos Blickle. For å være best mulig rustet for fremtiden har ErgoMove utviklet en ny merkevareidentitet. I dette intervjuet gir Martin Wiest, leder for forretningsenheten oss et spennende innblikk i utviklingen av ErgoMove-merket.

Hva var bakgrunnen for å utvikle den nye merkevareidentiteten?

Martin Wiest: I løpet av de siste årene har forretningsenheten ErgoMove utviklet seg fra å være en liten «start-up» til å bli en vellykket forretningsenhet i Blickle-konsernet. Den nye merkevareidentiteten er ment å styrke ErgoMoves merkevareidentitet og gjenspeile den strategiske retningen enda bedre.

Hvordan kom dere frem til påstanden «Moving everything. Anywhere.»?

Martin Wiest: ErgoMoves innovative drivsystemer har skapt et helt nytt markedssegment og revolusjonert deler av arbeidslivet. Det nye påstanden skal kommunisere kjernebudskapet på en klar og tydelig måte. Vår misjon er å gjøre livet enklere for arbeidsfolk, uansett hva de må flytte for hånd, og uansett hvor de jobber. Rett og slett «Moving everything. Anywhere.».

Hva er nytt hos ErgoMove utover bedriftsdesignet?

Martin Wiest: Det er mye å rapportere: Den splitter nye ErgoMove-produktbrosjyren omfatter nå alle produktseriene og gir kundene våre en detaljert oversikt over de ulike betjeningskonseptene, drivkonseptene, tilbehøret og de ulike bruksområdene. Vi arbeider også med et nytt nettsted som vil utvide informasjons- og tjenestetilbudet til kundene våre betydelig. I løpet av de siste to årene har vi dessuten videreutviklet og utvidet ErgoMove-løsningsporteføljen betraktelig. I tillegg til enda mer kompakte eller kraftigere drivruller har det også skjedd mye på området betjeningskonsepter, som nå muliggjør et optimalisert menneske-maskin-grensesnitt for alle bruksområder, fra enkle, kompakte roterende enkodere til kraftsensorcockpits og intelligente fjernstyrte løsninger.

Er salget av ErgoMove begrenset til tysktalende land?Martin Wiest

Martin Wiest: Teamet mitt er spesielt stolt over at vi har klart å bygge opp en internasjonal salgs- og serviceorganisasjon for ErgoMove på kort tid. Dette var mulig fordi Blickle har et svært tett nettverk av spesialiserte konsulenter på fem kontinenter. ErgoMove-produktene er i dag tilgjengelige i mer enn 25 land i Europa og Nord-Amerika. Det var viktig for oss at kundene våre også har tilgang til en etablert ettersalgsservice.

Kan du gi oss et utblikk over hva som står på agendaen for ErgoMove i den nærmeste fremtiden?

Martin Wiest: De mange vellykkede prosjektene de siste årene har vist at ErgoMove brukes i nesten alle bransjer, fra bilindustrien og den kjemiske industrien til den farmasøytiske sektoren og intralogistikken som helhet. Vi ønsker å gå systematisk inn i alle bransjer for å gjøre arbeidet enklere for folk og hjelpe bedrifter med å forenkle logistikkprosesser og spare kostnader. Samtidig ønsker vi å fortsette suksesshistorien vår med vårt høyt motiverte team ved å fortsette å investere tungt i produktutvikling, utvide produksjonskapasiteten og den internasjonale serviceorganisasjonen.

„Vår misjon er å gjøre livet enklere for arbeidsfolk, uansett hva de må flytte for hånd, og uansett hvor de jobber.Moving everything. Anywhere.“