Tillegg
Jekker. Retningssperrer. Avviserhjul.
Hjulenes funksjonalitet kan forbedres ved hjelp av ulike alternativer. Blickle leverer følgende: Jekker/bremseføtter, retningssperrer, avviserhjul, navdeksler og STARLOCK®-navkopper, svingkranser, akselhylser og overgangsplater.
-
Bremseføtter/jekker
Bremseføttene og jekkene er sinkbelagte, blåpassiverte og Cr6-frie. De festes direkte til transportutstyret. Bremseføtter brukes til å sperre transportvogner i ståstilling. Ved å bruke bremsepedalen frigjøres transportvognen for belastning uten at den heves.
Jekker brukes til å heve en transportvogn for å ta belastningen fra hjulene mens den er i en hvileposisjon. Jekkene fungerer best hvis totalhøyden på jekken som betjenes, er 5 mm høyere enn de valgte svingbare eller faste hjulene.
Avhengig av vekten på personen som betjener transportutstyret, er løftekraften mellom 150 kg og 250 kg. Den vertikale belastningen på jekken må ikke overstige 500 kg når den er hevet.For mer informasjon, klikk her.
Total
vekt
[mm]Total høyde
aktivert
[mm]Plate-
størrelse
[mm]Senterhulls-
avstand
[mm]Bolt-
hull-Ø
[mm]FF 100-1 108 138 100 x 85 80 x 60 9 FF 125-1 133 163 100 x 85 80 x 60 9 FF 125 142 180 140 x 110 105 x 75–80 12.3 FF 150 170 208 140 x 110 105 x 75–80 12.3 FF 160L 167 205 140 x 110 105 x 75–80 12.3 FF 160 175 213 140 x 110 105 x 75–80 12.3 FF 200L 207 245 140 x 110 105 x 75–80 12.3 FF 200 217 255 140 x 110 105 x 75–80 12.3 WH 160 166 209 140 x 110 105 x 75–80 12.3 WH 200 207 250 140 x 110 105 x 75–80 12.3 WH 250 257 300 140 x 110 105 x 75–80 12.3 -
Retningssperrer
Retningssperrer låser svingbevegelsen på et svingbart hjul i bestemte retninger. Når retningssperren er aktivert, fungerer det svingbare hjulet som et fast hjul uten at man må gjøre strukturelle endringer i det svingbare hjulet. Retningssperrer kan også ettermonteres på hjul. Retningssperrer lages av blåpassivert eller sinkbelagt stål eller rustfritt stål.
Mer informasjon finner du her.
Senterhulls-
avstand
[mm]Bolt-
hull-Ø
[mm]Total
bredde
[mm]Fremskytning
av aktiveringsspak
[mm]RI-03.01 60 9 84 75 RI-03.01-KX 60 9 85 75 RI-03.01-HI 60 9 84 75 RI-03.03 75-80 11 110 94 RI-03.03-KX 75-80 11 110 97 RI-04.01 60 9 85 107 RI-04.03 75-80 11 110 94 RI-05.01 60 9 85 107 RI-05.01-HI 60 9 85 107 RI-05.03 75-80 11 110 111 RI-05.03-KX 75-80 11 110 113.5 RI-05.03-HI 75-80 11 110 111 -
Avviserhjul
Avviserhjul reduserer faren for skader på vegger og transportvogner ved sammenstøt.
Avviserhjul er tilgjengelig for runde og firkantede rør. To ulike design er tilgjengelig: en myk polyetylen med en hardhet på 48 Shore D og massiv gummi med en hardhet på 75 Shore A. Hjulene er svertefrie og tilgjengelig i grått, gråhvitt eller sølvgrått. De festes eller monteres på rørrammer på utsiden av kjøretøyet.
Hjul-Ø
[mm]Bane-
bredde
[mm]Hull
[mm]Hardhet
ARG 75/R10 75 23 10 75 Shore A AW 100/V25 100 17.5 25 48 Shore D AW 100/R25 100 17.5 25 48 Shore D AG 100/V25 100 17.5 25 48 Shore D AG 100/R25 100 17.5 25 48 Shore D ARG 100/R26 100 23 26 75 Shore A ARG 100/R32 100 23 32 75 Shore A AW 125/V25 125 17.5 25 48 Shore D AW 125/R25 125 17.5 25 48 Shore D AG 125/V25 125 17.5 25 48 Shore D AG 125/R25 125 17.5 25 48 Shore D ARG 125/R32 125 23 32 75 Shore A ARG 125/R26 125 23 26 75 Shore A -
Navdeksler og STARLOCK®-navkopper
Navdeksler er laget av sinkbelagt, blåpassivert, Cr6-fri presset stål.
De beskytter det ytre kulelageret i avslutterhjul mot skitt, støv o.l., og dekker akselenden og hjulfestet. I avslutterhjul er kulelageret litt forsenket på utsiden av navet. Det gjør det enkelt å feste navdekselet på hjulnavet.
STARLOCK®-navkopper er et enkelt hjelpemiddel for å feste hjul for lett belastning på en aksel. Hjulet plasseres på en aksel som avslutterhjul, og STARLOCK®-navkoppen presses på den ytre enden av akselen. -
Svingkranser
Svingkranser kan brukes til en rekke bruksområder: Roterende plater, roterende plattformer, flate dreiebord eller akselstyresystemer.
Kombinert med standard faste hjul kan de gi hjulsystemer uten utligning som er enklere å styre
Plate-
størrelse
[mm]Senterhulls-
avstand
[mm]Bolt-
hull-Ø
[mm]Belastningskapasitet
(statisk)
[kg]Flensplatehøyde
[mm]Innvendig klaring for
flensplate
[mm]DK-L-3 140 x 110 105 x 75–80 11 400 28 20 DK-LUH-3 140 x 110 105 x 75–80 11 1,000 31 21 DK-LS-3 140 x 110 105 x 75–80 11 1,500 37 21 DK-LS-35 175 x 140 140 x 105 14 2,500 44 24 DK-LS-36 200 x 160 160 x 120 14 2,500 44 24 DK-LS-38 255 x 200 210 x 160 18 5,500 60 25 -
Akselhylser
Den PTFE-belagte hjulakslingen i rustfritt stål består av en korrosjonsbestandig hjulaksling med et PTFE-belegg. Ved rotering og under belastning ekspanderer PTFE-belegget på innsiden av hjulets glidelager. Hjulakslingen er laget av PTFE- belagt rustfritt stål og sikrer enestående rulleegenskaper. Reduserer også støyutslipp. Dette alternativer er tilgjengelig for en rekke varmebestandige hjulserier.
-
Overgangsplater
Overgangsplater kan brukes til å kompensere for forskjeller i byggehøyde mellom ulike hjul. Overgangsplater kan også brukes til å endre byggehøyden på transportutstyret. Overgangsplater er tilgjengelig i ståldesign (galvanisk forsinket, blåpassivert, Cr6-fri) og syntetisk design (nylon, svart).
Plate-
størrelse
[mm]Senterhulls-
avstand
[mm]Bolt-
hull-Ø
[mm]Plate-
tykkelse
[mm]AP1-10 100 x 85 80 x 60 9 10 AP3-17 140 x 110 105 x 75–80 11 17 APS1-02,5 100 x 85 80 x 60 9 2.5 APS1-08 100 x 85 80 x 60 9 8 APS3-04 140 x 110 105 x 75–80 11 4 APS3-08 140 x 110 105 x 75–80 11 8 APS3-10 140 x 110 105 x 75–80 11 10